luni, 15 noiembrie 2010

dacă aş muri, dacă aş fi murit...

Văzând progresele ştiinţei şi tehnologiei din ultimii ani şi comparându-le cu condiţiile de viaţă de acum 20, 40, 60 de ani, mă întreb: dacă aş muri acum, în următorii câţiva ani vor apărea, oare, invenţii şi facilităţi suficient de importante încât să regret că le-am ratat, murind aşa devreme? De exemplu, dacă aş fi murit acum 20 de ani, aş fi ratat câteva evoluţii tehnice inimaginabile pe vremea aceea: computerul, internetul, telefoane mobile care, pe lângă vorbit, pot face capturi foto şi video de calitate cel puţin acceptabilă, nenumărate canale de televiziune, mp3-playere de dimensiunea unui deget, care înlocuiesc casetofoane sau magnetofoane imense şi greu de manipulat.
   Aceeaşi întrebare este valabilă şi pentru evenimente social-politice, religioase, globale etc. care s-ar putea petrece în viitorul apropiat şi care ar fi interesant de trăit. De exemplu, eu mă consider norocos că am trăit momentul decembrie 1989 la o vârstă suficient de coaptă încât să înţeleg schimbările majore produse atunci. Alţii, mai puţin norocoşi din punctul ăsta de vedere, fie erau mult prea tineri atunci, fie au murit ceva mai devreme de acel moment.
PS   Dacă totuşi e vorba de evenimente de genul celor profeţite de unii ca Vanga, Nostradamus etc., şi anume războaie distrugătoare, pustiirea Europei, cancer de piele pentru majoritatea oamenilor, şi altele asemenea, aş zice că mai degrabă m-aş lipsi de şansa de a fi martor la ele! :)
Jethro Tull-The Whistler